Zpoždění letu - odškodnění a kompenzace

Zpozdil se Váš let o více jak tři hodiny nebo jste díky zpožděnému letu nestihli návazný spoj? Jaká jsou Vaše práva a v jakých případech je možné získání náhradu za zpoždění letu? Jak je postavená EU regulace 261/2004 a jakou výši finanční kompenzace za zpožděný let můžete získat?

Pokud Vám nechce letecká společnost kompenzovat Váš zpožděný let, zajistíme
Vám získání Vašich peněz zpět včetně případných vícenákladů. Zadejte Vaši žádost zde:

Zpoždění letu - základní podmínky pro získání odškodnění

Aby bylo možné vůbec pomyslet na získání finanční náhradu za zpoždění letu, musí být splněny základní podmínky, na základě kterých má smysl u letecké společnosti nárokovat kompenzaci za daný let a neplýtvat zbytečně Vaším časem. Hlavními podmínkami jsou:

  • délka zpoždění letu v cílové destinaci
  • zda se jedná o let spadající do regulace EC 261/2004 či jsou zde jiné možnosti a formy získání odškodnění (letecké míle, dárkové poukázky).

Dále jsou zde doplňující podmínky pro získání možného finančního odškodnění za zpožděný let, a to:

  • vzdálenost počáteční a cílové destinace pro výpočet výše Vašeho odškodnění
  • zpoždění letu bylo způsobeno okolností, které mohla či nemohla letecká společnost ovlivnit.

Kombinací faktorů popsaných výše se následně určí, zda vzniká potenciální nárok na získání finanční kompenzace a její výše.

Zpoždění (v cílové destinaci po případném přebookování a/nebo přesměrovaní)

Vzdálenost Méňe než 2h   Od 2h do 3h   Od 3h do 4h   Více než 4h
nebo let nebyl vůbec
uskutečněn  
Méňe než 1500km 0€ 0€ 250€ 250€
Zpožděný
let
Od 1500 km do 3500km 0€ 0€ 400€ 400€
Více než 3500km 0€ 0€ 300€ 600€
Nárok na kompenzaci v závislosti na vzdálenosti a délce zpoždění v cílové destinaci

Kompenzace zpoždění letu - podmínky a pravidla pro získání odškodnění

Délkou zpoždění je myšlen rozdíl času příletu do cílové destinace oproti původně plánovanému času příletu. Pro získání kompenzace je třeba mít zpoždění letu v cílové destinaci minimálně tři hodiny.

Příletová tabule - příklady kdy vzniká nárok na kompenzaci a kdy nikoliv

Přílety 24.4.2018 17:05

Plánovaný
čas odletu
Skutečný
čas odletu
Destinace Let Status Plánovaný
čas příletu
Skutečný
čas příletu
Nárok na
kompenzaci?
14:05 14:05 Barcelona VY1291 Na čas 15:30 15:27 NE
14:30 15:30 Londýn U23218 Zpožděno 15:55 16:33 NE
14:35 17:40 Paříž AF293 Zpožděno 17:35 20:30 NE
15:00 17:55 Barcelona FR6303 Zpožděno 18:00 21:00 ANO
15:30 19:00 Praha OK917 Zpožděno 18:30 21:35 ANO
16:00 18:55 Kodaň LO8821 Zpožděno 19:00 19:10 NE
16:05 16:05 Londýn FR1517 Na cestě 19:05

Náš tip:

V případě reklamace zpoždění letu si vždy vyfoťte příletovou tabuli s časem příletu Vašeho letu

Lze žádat náhradu za zpožděný let? Definice, zda let spadá pod EU regulaci EC 261/2004 či nikoliv

Aby bylo možné žádat náhradu za zpoždění letu v rámci evropské regulace, musí být let operován alespoň jedním z uvedených způsobů:

  • Let musí být uskutečněn uvnitř Evropské unie nebo členského státu (Norsko, Švýcarsko, Island)
  • Odletová destinace musí být uvnitř Evropské unie nebo členského státu
  • Let je operován leteckou společností, která má sídlo na území Evropské unie či členského státu
Europe flight routes

Definice vzdálenosti letu pro určení výše odškodnění za zpožděný let

V případě, že jsou splněny hlavní podmínky ohledně délky zpoždění a příslušnosti letu v rámci regulace EU, pak dalším krokem je určení maximální výše odškodnění za zpoždění letu. Tato výše se určuje na základě vzdálenosti odletové destinace a cílové destinace v rámci jedné rezervace. Pozor do této vzdálenosti se nezapočítává případná vzdálenost mezipřistání, či přestupy v průběhu cesty. Jedná se čistě o nejkratší vzdálenost mezi počátečním odletovým místem a cílovým místem. Vše dle následujícího znázornění:

250 € do 1 500 km

Příklady:
Praha Paříž
Bratislava Londýn
Praha Brusel

400 € od 1 501 km do 3 500 km

Příklady:
Brno Madrid
Praha Moskva
Bratislava Lisabon

600 € nad 3 501 km

Příklady:
Praha New York
Vídeň Tokyo
Praha Dubai

Příklad vzdálenosti bez mezipřistání Praha - Londýn

  • Vzdálenost 1047 KM (příklad č.1)

Příklad vzdálenosti nového alternativního letu
Praha - Vídeň - Londýn

  • Vzdálenost Praha - Vídeň 278KM
  • Vzdálenost Vídeň - Londýn 1279 KM
  • Celkem tedy 1557 KM (příklad č.2)

Výpočet vzdálenosti se stanoví na základě nejkratší vzdálenosti mezi počáteční a cílovou destinací, tedy dle příkladu 1 – 1047 KM

Europe flight routes

Odškodnění za zpožděné lety, které nespadají pod regulaci EU

Odškodnění za zpoždění letu, který nespadá pod regulaci EU nebo jej neprovozuje dopravce mající sídlo v rámci EU je možné. Tyto případné kompenzace se pak pohybují individuálně a řídí se buď legislativou dané země, nebo obchodními podmínkami daného přepravce. Zároveň i forma a výše případného odškodnění zpoždění letu se liší a může se tak jednat o finanční hodnotu nebo o odškodnění ve formě leteckých mil či bonusových nebo dárkových poukázek.

Definice mimořádné okolnosti

Aby Vám byla letecká společnost povinna vyplatit finanční náhradu za zpožděný let, nesmí se jednat o mimořádnou okolnost, které nemohla letecká společnost předejít. V případě, že tomu tak je, letecká společnost je v těchto případech zproštěna povinnosti kompenzaci platit. Ve všech ostatních případech máte nárok na získání Vaší finanční kompenzace za zpoždění letu.

Situace spadající do mimořádných okolností:

Špatné počasí
Přirodní
katastrofa
Stávka třetí
strany
Bezpečnostní
situace
Omezení letového
provozu

Shrnutí podmínek pro možnost získání kompenzace za zpožděný let

Pro úspěšné získání kompenzace za zpožděný let je třeba získat co nejvíce informací jak o samotném zpoždění, tak i o důvodech zpoždění letu. V případě, že letecká společnost nekomunikuje, je třeba využít právní pomoci a leteckou společnost donutit k získání Vaší kompenzace skrze právní kroky. V případě, že s Vámi letecká společnost nekomunikuje, nejste spokojeni s vyjádřením letecké společnosti, nedisponujete jazykovými dovednostmi, či nemáte dosah na právní zastoupení, neváhejte využít našich služeb, kdy za Vás prověříme okolností zpoždění letu. Pokud vyhodnotíme, že máte na náhradu zpoždění letu nárok, pak vše zařídíme a odškodnění pro Vás získáme za pomoci našeho právního týmu. Stačí zadat Váš zpožděný let do našeho formuláře.

Proč žádat o kompenzaci skrze firmu a nedělat si sám?

Svépomocí

úmorné a s malou šancí na úspěch

minimální náklady

bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch

úspěšnost pouze 5-10 %

náročné na čas

bez právní podpory

ClaimCloud

rychle a jednoduše

rychle, jednoduše a bez námahy

úspěšnost 95 %

platíte jen v případě úspěchu

zkušený právní zástupce

veškeré informace o letech

podání žádosti trvá jen pár minut

ověřit let

Pomoc právníka

drahá a s nejasným
výsledkem

bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch

náročné na čas

vysoce nákladné

Naše rada na závěr

Bez ohledu na to, zda budete mít později nárok na finanční kompenzaci od letecké společnosti v závislosti na okolnostech a příčinách zpoždění letu, musí se o Vás letecká společnost v místě zpoždění postarat. Je její povinností Vám zajistit občerstvení, zajistit možnost telefonického hovoru nebo poslání emailu. Toto neplatí jen v případě, když let bude zpožděn do dvou hodin a umožní Vám nastoupit do letadla (v případě vzdálenosti do 1500 km) respektive tří hodin (nad vzdálenost 1500 km). Pokud letecká společnost nedokáže zabránit zpoždění v daném dni, je povinna Vám zajistit navíc ještě ubytování s převozem do hotelu a zpět. V případě, že by se tak nestalo, určitě si schovejte veškeré účty za výdaje, které jste museli díky nečekanému zpoždění vynaložit pro pozdější nárokovaní po dopravci.

Náš tip:

Vytiskněte si naše asistenční kartičky pro nepředvídané okolnosti na letišti a buďte vždy připraveni obhájit svá práva

Assistance card

Co o nás říkají klienti

5,0

Dnes mi přišla finanční kompenzace v maximální výši. Ještě jednou moc děkuji a vřele vás všem doporučím!

Kateřina Vučkovska

Děkuji za kladné vyřízení naší reklamace zpoždění letu, i když to vypadalo beznadějně. Pro Váš tým to beznadějné nebylo.

Romana Šímová

Super rychlá komunikace, vše kvalitně popsáno.. díky Vám máme max. možnou částku za zrušený let, vyřízení bylo ani ne do měsíce.
Proste parada, mohu doporucit kazdemu ... 

Lukáš Vítek

Two months ago I didn't believe airlines would bother with my claim. Nowadays I am receiving 250 EUR on my bank account! Thank you ClaimCloud! Easy, Fast, Successful.

Adam Lebeda

Velice děkujeme této společnosti za perfektní vyřízení reklamace našeho zpožděného letu. Výše částky, která nám byla vyplacena nás mile překvapila. 100% doporučujeme.

Daniela Hagarová

Ještě jednou velmi děkuji za pomoc :-) Reklamace byla úspěšně po 2 měsících vyřízena. Komunikace na skvělé úrovni. Pokud budete chtít reklamovat letenku, určitě doporučuji přes tuto společnost!

Leona Cinerová

Dobrý den, i já se připojuji s pochvalou za úspěšné vyřízení reklamace za zpožděný let a nejen do nového roku přeji hodně úspěchů a pevné nervy u dalších reklamací. Díky.

David Lička

Velké poděkování týmu ClaimCloud za perfektní vyřízení naší reklamace zpožděného letu. Kompenzace v maximální možné výši je na našem účtu. Jupííííí. Díky:)

Pavlína Perháčová 

Děkuji moc za kladné vyřízení mého letu do Paříže, kde jsme byli nuceni letět přes Ženevu.

Pavel Kůla

Děkuji za rychlé a kladné vyřízení reklamace zpožděného letu, kvůli kterému jsme nestihli let navazující. Profesionální přístup a okamžité zaslání kompenzace.

Lenka Hrbáčová

Ďakujeme veľmi pekne za pomoc, bez komplikácii a promptné riešenie. Skvelé služby, zatiaľ spokojnosť. Odporúčam.

Filip Fipo Klimko

Nevěříte? Přesvědčte se sami

Zpožděný let a pravidla v rámci nařízení EU.  Seznam vzdáleností nejčastěji využívaných destinací z letiště Praha.

Zpožděný let a pravidla v rámci nařízení EU. Seznam vzdáleností nejčastěji využívaných destinací z letiště Praha.

Poradíme Vám, jak se chovat v případě zpožděného letu, jaké jsou podmínky získání kompenzace za zpoždění letu, na co máte nárok na letišti. V případě, že se Vám pak v budoucnu… číst dál
Záludnosti rezervací

Záludnosti rezervací

Co hlídat při nákupu letenek – část druhá… V nedávném článku jsme rozebrali, co je to codeshare let a jak jej na letenkách odhalíme… V tomto článku Vám přiblížíme problematiku… číst dál
Špatné počasí – kdy je nárok na kompenzace za zpoždění letu ?

Špatné počasí – kdy je nárok na kompenzace za zpoždění letu ?

Update: Máme tu podzim, za dveřmi zimu a s tímto obdobím jde ruku v ruce každoroční ne příliš příznivé počasí. A vzhledem k tomu, že počasí je častým důvodem zamítnutí nároků od… číst dál