Pokud Vám nechce letecká společnost kompenzovat Váš zpožděný let, zajistíme
Vám získání Vašich peněz zpět včetně případných vícenákladů. Zadejte Vaši žádost zde:
Zpoždění letu - odškodnění a kompenzace
Zpozdil se Váš let o více jak tři hodiny nebo jste díky zpožděnému letu nestihli návazný spoj? Jaká jsou Vaše práva a v jakých případech je možné získání náhradu za zpoždění letu? Jak je postavená EU regulace 261/2004 a jakou výši finanční kompenzace za zpožděný let můžete získat?
Zpoždění letu - základní podmínky pro získání odškodnění
Aby bylo možné vůbec pomyslet na získání finanční náhradu za zpoždění letu, musí být splněny základní podmínky, na základě kterých má smysl u letecké společnosti nárokovat kompenzaci za daný let a neplýtvat zbytečně Vaším časem. Hlavními podmínkami jsou:
- délka zpoždění letu v cílové destinaci
- zda se jedná o let spadající do regulace EC 261/2004 či jsou zde jiné možnosti a formy získání odškodnění (letecké míle, dárkové poukázky).
Dále jsou zde doplňující podmínky pro získání možného finančního odškodnění za zpožděný let, a to:
- vzdálenost počáteční a cílové destinace pro výpočet výše Vašeho odškodnění
- zpoždění letu bylo způsobeno okolností, které mohla či nemohla letecká společnost ovlivnit.
Kombinací faktorů popsaných výše se následně určí, zda vzniká potenciální nárok na získání finanční kompenzace a její výše.
Zpoždění (v cílové destinaci po případném přebookování a/nebo přesměrovaní)
Vzdálenost | Méňe než 2h | Od 2h do 3h | Od 3h do 4h | Více než 4h nebo let nebyl vůbec uskutečněn |
|
Méňe než 1500km | 0€ | 0€ | 250€ | 250€ | |
Zpožděný let |
Od 1500 km do 3500km | 0€ | 0€ | 400€ | 400€ |
Více než 3500km | 0€ | 0€ | 300€ | 600€ | |
Kompenzace zpoždění letu - podmínky a pravidla pro získání odškodnění
Délkou zpoždění je myšlen rozdíl času příletu do cílové destinace oproti původně plánovanému času příletu. Pro získání kompenzace je třeba mít zpoždění letu v cílové destinaci minimálně tři hodiny.
Příletová tabule - příklady kdy vzniká nárok na kompenzaci a kdy nikoliv
Přílety 24.4.2018 17:05
Plánovaný čas odletu |
Skutečný čas odletu |
Destinace | Let | Status | Plánovaný čas příletu |
Skutečný čas příletu |
Nárok na kompenzaci? |
14:05 | 14:05 | Barcelona | VY1291 | Na čas | 15:30 | 15:27 | NE |
14:30 | 15:30 | Londýn | U23218 | Zpožděno | 15:55 | 16:33 | NE |
14:35 | 17:40 | Paříž | AF293 | Zpožděno | 17:35 | 20:30 | NE |
15:00 | 17:55 | Barcelona | FR6303 | Zpožděno | 18:00 | 21:00 | ANO |
15:30 | 19:00 | Praha | OK917 | Zpožděno | 18:30 | 21:35 | ANO |
16:00 | 18:55 | Kodaň | LO8821 | Zpožděno | 19:00 | 19:10 | NE |
16:05 | 16:05 | Londýn | FR1517 | Na cestě | 19:05 |
Náš tip:
V případě reklamace zpoždění letu si vždy vyfoťte příletovou tabuli s časem příletu Vašeho letu
Lze žádat náhradu za zpožděný let? Definice, zda let spadá pod EU regulaci EC 261/2004 či nikoliv
Aby bylo možné žádat náhradu za zpoždění letu v rámci evropské regulace, musí být let operován alespoň jedním z uvedených způsobů:
- Let musí být uskutečněn uvnitř Evropské unie nebo členského státu (Norsko, Švýcarsko, Island)
- Odletová destinace musí být uvnitř Evropské unie nebo členského státu
- Let je operován leteckou společností, která má sídlo na území Evropské unie či členského státu
Definice vzdálenosti letu pro určení výše odškodnění za zpožděný let
V případě, že jsou splněny hlavní podmínky ohledně délky zpoždění a příslušnosti letu v rámci regulace EU, pak dalším krokem je určení maximální výše odškodnění za zpoždění letu. Tato výše se určuje na základě vzdálenosti odletové destinace a cílové destinace v rámci jedné rezervace. Pozor do této vzdálenosti se nezapočítává případná vzdálenost mezipřistání, či přestupy v průběhu cesty. Jedná se čistě o nejkratší vzdálenost mezi počátečním odletovým místem a cílovým místem. Vše dle následujícího znázornění:
250 € do 1 500 km
Příklady: | ||
Praha | Paříž | |
Bratislava | Londýn | |
Praha | Brusel |
400 € od 1 501 km do 3 500 km
Příklady: | ||
Brno | Madrid | |
Praha | Moskva | |
Bratislava | Lisabon |
600 € nad 3 501 km
Příklady: | ||
Praha | New York | |
Vídeň | Tokyo | |
Praha | Dubai |
Příklad vzdálenosti bez mezipřistání Praha - Londýn
- Vzdálenost 1047 KM (příklad č.1)
Příklad vzdálenosti nového alternativního letu
Praha - Vídeň - Londýn
- Vzdálenost Praha - Vídeň 278KM
- Vzdálenost Vídeň - Londýn 1279 KM
- Celkem tedy 1557 KM (příklad č.2)
Výpočet vzdálenosti se stanoví na základě nejkratší vzdálenosti mezi počáteční a cílovou destinací, tedy dle příkladu 1 – 1047 KM
Odškodnění za zpožděné lety, které nespadají pod regulaci EU
Odškodnění za zpoždění letu, který nespadá pod regulaci EU nebo jej neprovozuje dopravce mající sídlo v rámci EU je možné. Tyto případné kompenzace se pak pohybují individuálně a řídí se buď legislativou dané země, nebo obchodními podmínkami daného přepravce. Zároveň i forma a výše případného odškodnění zpoždění letu se liší a může se tak jednat o finanční hodnotu nebo o odškodnění ve formě leteckých mil či bonusových nebo dárkových poukázek.
Definice mimořádné okolnosti
Aby Vám byla letecká společnost povinna vyplatit finanční náhradu za zpožděný let, nesmí se jednat o mimořádnou okolnost, které nemohla letecká společnost předejít. V případě, že tomu tak je, letecká společnost je v těchto případech zproštěna povinnosti kompenzaci platit. Ve všech ostatních případech máte nárok na získání Vaší finanční kompenzace za zpoždění letu.
Situace spadající do mimořádných okolností:
katastrofa
strany
situace
provozu
Shrnutí podmínek pro možnost získání kompenzace za zpožděný let
Pro úspěšné získání kompenzace za zpožděný let je třeba získat co nejvíce informací jak o samotném zpoždění, tak i o důvodech zpoždění letu. V případě, že letecká společnost nekomunikuje, je třeba využít právní pomoci a leteckou společnost donutit k získání Vaší kompenzace skrze právní kroky. V případě, že s Vámi letecká společnost nekomunikuje, nejste spokojeni s vyjádřením letecké společnosti, nedisponujete jazykovými dovednostmi, či nemáte dosah na právní zastoupení, neváhejte využít našich služeb, kdy za Vás prověříme okolností zpoždění letu. Pokud vyhodnotíme, že máte na náhradu zpoždění letu nárok, pak vše zařídíme a odškodnění pro Vás získáme za pomoci našeho právního týmu. Stačí zadat Váš zpožděný let do našeho formuláře.
Proč žádat o kompenzaci skrze firmu a nedělat si sám?
Svépomocí
úmorné a s malou šancí na úspěchminimální náklady
bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch
úspěšnost pouze 5-10 %
náročné na čas
bez právní podpory
ClaimCloud
rychle a jednodušerychle, jednoduše a bez námahy
úspěšnost 95 %
platíte jen v případě úspěchu
zkušený právní zástupce
veškeré informace o letech
podání žádosti trvá jen pár minut
ověřit letPomoc právníka
drahá a s nejasnýmvýsledkem
bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch
náročné na čas
vysoce nákladné
Naše rada na závěr
Bez ohledu na to, zda budete mít později nárok na finanční kompenzaci od letecké společnosti v závislosti na okolnostech a příčinách zpoždění letu, musí se o Vás letecká společnost v místě zpoždění postarat. Je její povinností Vám zajistit občerstvení, zajistit možnost telefonického hovoru nebo poslání emailu. Toto neplatí jen v případě, když let bude zpožděn do dvou hodin a umožní Vám nastoupit do letadla (v případě vzdálenosti do 1500 km) respektive tří hodin (nad vzdálenost 1500 km). Pokud letecká společnost nedokáže zabránit zpoždění v daném dni, je povinna Vám zajistit navíc ještě ubytování s převozem do hotelu a zpět. V případě, že by se tak nestalo, určitě si schovejte veškeré účty za výdaje, které jste museli díky nečekanému zpoždění vynaložit pro pozdější nárokovaní po dopravci.
Náš tip:
Vytiskněte si naše asistenční kartičky pro nepředvídané okolnosti na letišti a buďte vždy připraveni obhájit svá práva